Menu Bar

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Pembelian Online - Self Service

Anda juga boleh membuat pembelian emas Public Gold tanpa melalui saya. Caranya mudah:

Langkah Pertama:
Anda hendaklah mendaftar dengan Public Gold. Click link dibawah untuk membuat pendaftaran

Secara automatik, saya akan menjadi "introducer" anda. "Introducer" anda akan membantu anda jika anda menghadapi sebarang masalah dalam proses membeli atau menjual balik emas anda. 
Isi semua maklumat penting didalam.

Langkah kedua:
Setelah selesai proses pendaftaran, anda akan menerima email daripada Public Gold. Username anda adalah nombor I/C anda. Password anda ialah password yang dimasukkan dalam proses pendaftaran tadi.

Langkah ketiga:

Login di laman web www.publicgold.com.my dengan username/password yang dinyatakan tadi. Kemudian click "Order" dan ikut arahan selanjutnya





Langkah Keempat
Setelah selesai membuat Order/Booking/tempahan seperti diatas, seterusnya buat pembayaran di akaun Public Gold seperti dibawah

Pembayaran hendaklah dibuat dalam tempoh 24jam dari masa Order/Booking/Tempahan. Selain itu, anda juga boleh membuat pembayaran sewaktu collection/kutipan di branch Public Gold yang telah anda pilih. Sebaik-baiknya anda menghubungi cawangan tersebut untuk check stock.

Langkah Kelima
Bawa bukti pembayaran bersama sewaktu membuat kutipan/collection emas yang telah ditempah ke branch atau cawangan yang telah anda pilih tadi



***Hubungi saya melalui whatsapp/telegram/wechat di 0135663738(ahim) untuk buat tempahan melalui saya tanpa melalui proses diatas.
Untuk pengetahuan, saya lebih mudah dihubungi melalui cara diatas kerana saya bekerja di pelantar minyak&gas di perairan laut dan tidak mempunyai akses telefon mudah alih(Handphone). Hanya message melaui whatsapp/telegram/wechat sahaja boleh diakses kerana ada kemudahan wifi***