Menu Bar

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Gold Accumulation Program

GAP(Gold Accumulation Program) adalah salah satu cara mudah untuk memiliki emas PublicGold selain dari bayaran ansuran(Easy Payment Purchase). Dengan cara ini kita tidak terikat dengan komitmen bulanan. Syarat untuk membuka akaun GAP ialah minima RM100 dan baki didalam akaun ialah minimum 1gram.

Sebagai contoh, saya ingin memiliki Gold Bar 10gram tetapi tidak mempunyai budget yang cukup. Walaubagaimanapun, saya boleh membeli dengan cara mengumpul emas melalui GAP. Katakan saya membeli dengan cara dibawah:



  • Bulan 1 = 3gram
  • Bulan 2 = 1gram
  • Bulan 3 = Tiada belian(Budget tidak cukup)
  • Bulan 4 = 1gram
  • Bulan 5 = 3gram
  • Bulan 6 = Tiada belian(Budget tidak cukup)
  • Bulan 7 = RM100(0.5988gram)  ***Minima belian ialah RM100 dan akan dikira berdasarkan harga GAP semasa
  • Bulan 8 = RM100(0.4012gram)
  • Bulan 9 = 1gram
  • Bulan 10= 1gram

Jumlah berat emas yang saya miliki dalam akaun GAP ialah 11gram. Target saya sudah tercapai, dan saya sudah boleh mengeluarkan gold bar 10gram dan baki 1 gram adalah syarat untuk mengekalkan akaun GAP.
Hanya bayaran premium cas sahaja dikenakan sewaktu pengeluaran tersebut. Untuk bar 10gram, cas yang dikenakan ialah RM10 untuk Semenajung Malaysia & RM20 untuk Sabah/Sarawak. Klik sini untuk mendapatkan senarai premium cas Public Gold.

Bagaimana hendak bermula? Ikuti langkah dibawah:


***Disclaimer: GAP bukan produk kewangan ataupun deposit tetapi kaedah membeli emas melalui pengumpulan berkala untuk keperluan peribadi pelanggan